خازن کولر گازی چیست؟

شما اینجا هستید:
خازن کولر گازی چیست؟

خازن کولر گازی چیست؟

آیا می دانستید که بیش از 75 درصد از تمام مشکلات و تعمیرات خدمات کولر گازی مربوط به مسائل برق است؟ و از جمله اجزای الکتریکی کلیدی در یک واحد کولر گازی خازن آن است.

خازن کولر گازی چیست؟

یک خازن برای ذخیره برق استفاده می شود، مانند باتری پشتیبان انرژی خورشیدی یا باتری قابل شارژ. خازن در مواقع لزوم یک انفجار کوتاه انرژی به موتوری که به آن وصل شده است می رساند. شما دو نوع خازن کلی در واحد کولر گازی خود پیدا خواهید کرد: خازن های شروع و خازن های اجرا. خازن استارت ولتاژ اضافی مورد نیاز برای راه اندازی کمپرسور یا موتور فن را تامین می کند. خازن اجرا انرژی را برای کار کردن آن ارائه می دهد.

خازن شروع فقط در شروع هر چرخه مورد نیاز است، در حالی که خازن کارکرد در تمام چرخه کار می کند. پمپ های حرارتی و سیستم های تهویه مطبوع از یک خازن دوگانه استفاده می کنند که هم به کمپرسور و هم به فن متصل می شود.

چرا خازن ها مهم هستند؟

سیستم های تهویه مطبوع شامل مدارها، قطعات و اجزای الکتریکی متعددی هستند. اگر بتوان بردهای مدار را مغز واحد در نظر گرفت، خازن ها محرک هستند. خازن ها انرژی «راه اندازی» و «اجرای» موتورهای الکتریکی را کنترل می کنند. خازن ها در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند و تقریباً در تمام موتورهای الکتریکی یافت می شوند. در یک واحد کولر گازی، خازن ها سیلندرهای کوچکی هستند که تقریباً به اندازه یک فنجان دیکسی هستند که عمدتاً برای ذخیره و آزادسازی بارهای الکتریکی استفاده می شوند.

خازن ها موتورهای کمپرسور، دمنده و فن را تنظیم می کنند. اگر خازن از کار بیفتد، موتور کولر گازی نیز به زودی از کار می افتد و احتمالاً صدای کلیک یا زمزمه بلندی خواهید شنید. متأسفانه، هر دو سر و صدا نشانه خوبی نیستند و باید فوراً با شرکت تهویه مطبوع محلی خود برای سرویس تماس بگیرید.

چه چیزی باعث خرابی خازن می شود؟

واحدهای کولر گازی برای مدت طولانی ساخته می شوند، اما مانند بسیاری از چیزهای ساخته شده، خازن ها به مرور زمان خراب می شوند. مشکل اینجاست که ایران محیط سختی برای هر سیستم الکتریکی است، به ویژه آنهایی که در خارج از آن قرار دارند. رعد و برق، قطع برق ناشی از موسمی، و در نتیجه افزایش برق زمانی که برق خانه شما دوباره روشن می شود، می تواند خازن ها را خراب کند. و فراموش نکنیم، واحدهای کولر گازی اغلب، به نظر می رسد به طور مداوم، برای شش ماه یا بیشتر در یک سال کار می کنند. تمام آن استفاده های سنگین و لرزش، به خصوص در قطعات الکترونیکی دقیق، می تواند موجب ضرر رسیدن خازن شود.

اگر خازن شما از کار بیفتد، بهترین اقدام چیست؟

مشکلات الکتریکی و تعمیرات خازن برای پروژه های کلی تهویه مطبوع نیست. از آنجایی که خازن ها از کار می افتند، اغلب باز می شوند که در صورت عدم استفاده صحیح، می تواند منجر به نشت مواد سمی شود. تکنسین های ماهر آموزش دیده در تهویه مطبوع و سیستم های گرمایش یک بازرسی دقیق را انجام می دهند و خازن ها و کولر گازی شما را به حالت جدید باز می گردانند.

سخن آخر

برای داشتن یک کولر گازی که بتواند نیاز شما را برطرف سازد در اولین اقدام خرید یک جنس مرغوب و با کیفیت است. که بتواند برای سالیان طولانی برای شما کار کرده و دمایی مطلوب را در تمامی فصول سال فراهم آورد.پیشنهاد ما برای شما در مورد یک کولر گازی پرتابل برای فضای مورد نظرتان استفاده از سیستم های برند گری است.

همانگونه که می دانید کولر گازی های برند گری یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین کولر گازی های شناخته شده در جهان اند. اما باید این نوع محصولات را از یک فروشگاه معتبر با تضمین اصالت کالا و همراه با گارانتی دریافت نمایید.

گری ایرانیان با سابقه چند ساله در زمینه فروش کولر گازی های برند گری می تواند به شما در این راه کمک نماید. برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش تنها کافیست با شماره های درج شده روی صفحه تماس حاصل فرمایید

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید