اسپلیت های هوشمند چه هستند؟

شما اینجا هستید:

انسان همواره به دنبال راحتی و آسایش بیشتر بوده است. گرما یا سرما او را به سمت فناوری سوق داده است و سیستم اسپلیت هوشمند را معرفی کرده است. امروزه محصولات طراحی شده توسط کمپانی های برتر در دنیا به جهتی حرکت می کند، که بتواند بیشترین بازدهی را برای کاربر داشته باشد. در این جا قصد داریم شما را با اسپلیت های هوشمند آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید:

واژه اسپلیت از کجا می آید؟

اسپلیت در لغت به معنای دو نیم کردن یا دو بخش کردن می باشد. در این جا منظور، زیر شاخه ای از کولرهای گازی به نام کولر گازی های اسپلیت می باشد. یک کولر گازی از سه قسمت کمپرسور، کندانسور و اپراتور تشکیل شده است. کمپرسور و کندانسور در یونیت خارجی قرار گرفته اند و اپراتور در قسمت یونیت داخلی تعبیه شده است. و عمل خنک سازی محیط را بر عهده دارند.

خصوصیات اسپلیت های هوشمند:

ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که تفاوت عمده ی اسپلیت با کولرهای گازی در چیست؟ آیا از نظر کارکرد تفاوت خاصی دارند؟ در این قسمت می خواهیم کارایی ها و خصوصیات اسپلیت ها را بیشتر برای شما توضیح دهیم.

الف) تکنولوژی اسکن هوشمند ((SMART SCAN:

با استفاده ازاین فناوری پیشرفته، سیستم در محیطی که نصب شده است تعداد افراد حضور یافته در محیط را تشخیص میدهد. سپس بر اساس آن پرتاب باد و دمای محیط را کنترل می کند. این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، تعادل دائمی دمای هوای محیط را نیز به دنبال دارد.

ب) فعال سازی حالت خواب (SLEEP):

بر روی کولر گازی ها دکمه ای مخصوص حالت خواب تعبیه شده است. و هنگامی که اسپلیت یا کولر گازی در حالت سرمایشی قرار دارد، با فعال کردن آن، سیستم به طور خودکار به تدریج دمای هوا را افزایش میدهد و آن را مناسب وضعیت خواب می کند. بعد از آن سیستم به مدت پنج ساعت دمای هوا را ثابت نگه می دارد و سپس خاموش می شود.

پ) تکنولوژی بدون باد ( WIND FREE):

با استفاده از تکنولوژی ویند فری یا همان بدون باد، دیگر خبری از پرتاب مستقیم باد نیست. این تکنولوژی قادر به پرتاب باد تا پانزده متر نیز می باشد.

در این فناوری از ویژگی FAST COOLING   یا همان خنک کننده سریع محیط استفاده شده است. این فناوری به محض فعال سازی، محیط را خنک کرده و سپس پرتاب باد قطع می شود. در این هنگام عمل خنک سازی از طریق حفره هایی که بر روی بدنه کولر قرار گرفته، ادامه می یابد.

ج) سیستم تمیز کننده(PLUS MSTER):

فیلتر پلاس مسترآیونایزر که در قسمت داخلی اسپلیت ها تعبیه می شود، عمل یونیزه کردن محیط را بر عهده دارد. این سیستم با تولید میلیون ها یون تمام ذرات معلق در هوا از جمله: باکتری ها، ویروس ها و تمامی مواد آلرژی زایی را که حتی بر روی دیگر وسایل نیز قرار دارند، از بین می برد. دارا بودن این گزینه در سیستم های اسپلیت، انتخاب را برای خانواده هایی که کودکان حساسی دارند آسان تر می کند.

د) تکنولوژی اینورتر(INVERTER):

کمپرسور های اینورتر با تغییر جریان متناوب (AC) به جریان مستقیم (DC) از طریق تغییر فرکانس موجب صرفه جویی 40 تا 60 درصدی مصرف برق می شوند. و به دلیل استفاده از گاز R410، عمر قطعات را بالا برده و همچنین هوایی مطبوع با ماندگاری بالاتری تولید می کنند.

از موارد قابل توجه دیگر می توان به برنامه ی SMART HOME  اشاره کرد. این برنامه یک اپلیکیشن می باشد که با نصب آن بر روی گوشی های هوشمند می توان از راه دور اسپلیت خود را کنترل کنیم. برای مثال زمانی که بیرون هستیم و قصد برگشتن به خانه را داریم می توان قبل از ورود خود، اسپلیت را روشن کرده و درجه حرارت و سرعت چرخش و … را مشخص کنیم. همچنین می توان با فعال کردن سایر گزینه ها از زمان تعویض فیلتر، هشدار ها ، میزان مصرف انرژی و خاموش و روشن بودن آن بر روی گوشی خود اطلاع پیدا کنیم.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید
kocaeli web tasarım ajansı istanbul web tasarım ajansı ankara web tasarım ajansı izmit web tasarım ajansı gebze web tasarım ajansı izmir web tasarım ajansı kıbrıs web tasarım ajansı