راهنمای خرید، انتخاب داکت اسپلیت

شما اینجا هستید:

در این مقاله از گری ایرانیان قصد داریم نکات لازم در خصوص راهنمای خرید و انتخاب داکت اسپلیت را به منظور خریدی بهینه و مقرون به صرفه مورد بررسی قرار دهیم. یکی از اولویت های هر ساختمان با موقعیت اداری، تجاری و یا مسکونی صرفنظر از موقعیت سازه، انتخاب درست و صحیح سیستم تهویه مطبوع آن می باشد. در حال حاضر و زندگی در دنیای مدرن سیستم ها و تجهیزات متعددی در خصوص ایجاد هوایی مطبوع تهیه و در بازار موجود می باشند که هریک مزایا و معایب مختص به خود را دارا می باشند و حین خرید لازم است موقعیت ساختمان را در نظر داشت که بتوان بهترین نوع سیستم تهویه مطبوع را انتخاب و خریداری نمود. امروزه داکت اسپلیت یکی از رایج‌‌ترین و متداول‌‌ ترین نوع سیستم‌ های حرارتی و بردوتی در این صنعت به شمار می آید، که این تجهیزات نیز مزایا و معایب مختص به خود را دارا می باشند در ادامه ویژگی ها و نکات لازم در خصوص انتخاب داکت اسپلیت اشاره خواهیم داشت.

راهنمای انتخاب داکت اسپلیت

به منظور خریدی بهینه و مقرون به صرفه و انتخاب داکت اسپلیت مناسب بهتر است در ابتدا نگاهی به عملکرد این سیستم ها داشته باشیم. داکت اسپلیت از دو بخش مجزا تهیه شده که قسمت داخلی یا هواساز درون سقف بین طبقات نصب می گردد، و قسمت خارجی یا همان کندانسور در فضای خارج از ساختمان قرار می گیرد.  لوله های مسی رابط بین دو یونیت داخلی وخارجی هستند و این دو بخش از طریق همین لوله ها تبادل انرژی انجام می دهند. همانطور که اشاره شده هواساز درون سقف کاذب نصب می گردد و از طریق مسیر کانال کشی به سایر اتاق های ساختمان هوای ایجاد شده را به محیط داخلی منتقل می کند. از مزایای داکت اسپلیت ها می توان به قابلیت عملکرد سرد و گرم آن اشاره نمود به این ترتیب می توان سایر سیستم های حرارتی و برودتی مورد نیاز ساختمان را حذف و در بسیاری از هزینه های اقتصادی صرفه جویی نمود. نحوه عملکرد گرمایشی داکت اسپلیت به این صورت است که با بهره مندی از کویل آب گرم درون محفظه ی هواساز یا همان یونیت داخلی، آب گرم تولید شده توسط پکیج به آن منتقل شده و به این صورت هوای گرم و مطبوع ایجاد شده و به فضای داخلی منتقل می شود. نحوه عملکرد سرمایش آن نیز به صورت سیکل تبرید و خنک سازی گاز مبرد درون کمپرسور انجام می پذیرد. در حال حاضر با توجه به نیاز بازار شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در خصوص طراحی و ساخت این سری از تجهیزات فعالیت دارند و سالانه میلیون ها دستگاه تولید و روانه بازار رقابت می نمایند. از بین برندهای معتبر می توان به داکت اسپلیت گری اشاره نمود که با توجه به سطح کیفیت بسیار بالا و رعایت استانداردهای بین المللی به یکی از پرفروش ترین های بازار تبدیل شده است. در ادامه به مزایا و معایب این محصول به منظور خرید و انتخاب داکت اسپلیت مناسب اشاره خواهیم داشت.

راهنمای خرید، انتخاب داکت اسپلیت

بررسی مزایای داکت اسپلیت

با توجه به فضای بزرگ مورد استفاده این سیستم، قیمت اولیه نصب و راه اندازی به مراتب پایین‌‌تری نسبت به موارد مشابه همچون مینی چیلر و فن کویل دارد. بهره مندی از تکنولوژی دور متغیر در اکثر این سیستم‌ها باعث می‌شود که به راحتی بتوان توان خروجی دستگاه را متناسب با نیاز تغییر داد و از هدر رفتن انرژی مانع بعمل آورد. وجود انواع فیلتر‌های قابل شستشوی پاکسازی هوا در این سیستم‌ها، باعث می‌شود که هوای خروجی با سطح کیفیت بالا و بدون هر نوع آلودگی به داخل فضا هدایت شود و فضایی مطبوع و دلپذیر به ارمغان آورد. استفاده از این سیستم‌ها بر خلاف سایر سیستم‌های گرمایش و سرمایش مرکزی مانند چیلر، باعث می‌شود که هزینه انرژی برای هر واحد ساختمان مجزا باشد، که این مورد قابلیتی بسیار پر کاربرد در آپارتمان‌ها محسوب می‌شود و هر خانواده می‌تواند هزینه انرژی خود را متناسب با خواسته خود کنترل کند. از آنجایی که این سیستم هوای خود را از طریق کانال، از محیط خارج از ساختمان تامین می‌کند پس هم در فصول گرم و هم در فصول سرد هوای تازه برای ساختمان به ارمغان می‌آورد. بالا بودن ظرفیت این سیستم باعث می‌شود که بتوان آن را به جای چند سیستم اسپلیت معمولی مورد استفاده قرار داد که این امر باعث کاهش هزینه به علت کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌شود. انرژی در مبحث راهنمای خرید و انتخاب داکت اسپلیت از اهمیت بالایی برخوردار است، از آنجا که انرژی اصلی در عملیات گرمایش این سیستم به جای برق در اسپلیت‌های معمولی، گاز می‌باشد و با توجه قیمت مقرون به صرفه‌‌تر گاز نسبت به برق در فصول سرد، صرفه اقتصادی بالایی را برای مشتری در پی خواهد داشت. لازم بذکر است شما مشتری گرامی می توانید برای خرید داکت اسپلیت جهت مشاوره با گروه گری ایرانیان برای انتخاب ظرفیت و نوع داکت اسپلیت مناسب در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید و از تجربیات وبسایت تخصصی گری ایرانیان بهره مند گردید.

بررسی معایب داکت اسپلیت

از آنجا که در این نوع سیستم، تمامی ‌بخش‌های یک ساختمان به یک خروجی مشابه متصل هستند پس امکان تنظیم دما به صورت دستی در هر بخش ساختمان، متفاوت با بخش‌های دیگر وجود ندارد و دمای تمامی بخش‌های یک ساختمان مشابه خواهد بود که این امر می‌تواند تا حدی برای افرادی که نسبت به گرما و سرما تفاوت‌هایی در ساختار بدنی خود دارند مشکل ایجاد کند. البته این مشکل را می‌توان با استفاده از دریچه‌های متغیر ورود هوا به جای استفاده از دریچه‌های ثابت تا حد زیادی کنترل کرد. از آنجا که تمامی‌بخش‌های ساختمان توسط این سیستم گرم یا سرد می‌شوند در صورتی که نیازی به گرمایش یا سرمایش قسمت‌های زیادی از ساختمان نباشد در این صورت انرژی زیادی هدر خواهد رفت. این مشکل نیز با نصب یک ترموستات اضافه در هر بخش ساختمان و استفاده از دریچه‌های متغیر حل خواهد شد. بخش داخلی این سیستم در ساختمان دارای فن بزرگی است که به تبع صدای زیادی را نیز تولید خواهد کرد که برای حل این مشکل می‌توان تا حد امکان بخش‌های داخلی این سیستم را دور از اتاق‌های نشیمن و خواب در ساختمان نصب کرد یا این که می‌توان به جای استفاده از یک بخش داخلی با موتور بزرگ از چند بخش داخلی با موتور‌های کوچکتر و کم صدا‌‌تر استفاده کرد. بنابراین با توجه به آنچه که تاکنون ذکر شد شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت نصب در خصوص انتخاب داکت اسپلیت خریدی متناسب با نیاز را انجام دهید.

ظرفیت‌های مختلف سیستم به منظور راهنمای انتخاب داکت اسپلیت

ظرفیت داکت اسپلیتمتراژ ساختمان
داکت اسپلیت 2 تنمتراژ مفید تا 60 متر
داکت اسپلیت 2/5 تنمتراژ مفید تا 80 متر
داکت اسپلیت 3 تنمتراژ مفید تا 100 متر
داکت اسپلیت 3/5 تنمتراژ مفید تا 120 متر
داکت اسپلیت 4 تنمتراژ مفید تا 130 متر
داکت اسپلیت 5 تنمتراژ مفید تا 170 متر

در ظرفیت‌های کمتر از 3 تن از برق تکفاز

و ظرفیت‌های بیش از 3 تن از برق 3 فاز استفاده می‌شود.

انواع کمپرسور و گاز مبرد استفاده شده در داکت اسپلیت

در مبحث انتخاب داکت اسپلیت این دو فاکتور اهمیت بالایی دارند. کمپرسور‌های معمولی و کمپرسور‌های متغیر از این انواع هستند، که کمپرسور‌های معمولی با توان ثابتی کار کرده و امکان تغییر توان در آن‌ها وجود ندارد اما در کمپرسور‌های متغیر یا اینورتر که نسل جدید کمپرسور‌ها نیز محسوب می‌شوند می‌توان میزان توان خروجی را تغییر داد. دو نوع گاز مبرد در این نوع سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که این دو نوع به نام‌های R22 و R410 می‌باشند که مدل دوم از مدل اول غلظت کمتری داشته و به همین دلیل برای تراکم نیاز به توان کمتر دارد اما این گاز به دلیل نقطه جوش پایین در دمای بالای 46 درجه مناسب نیست.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید
kocaeli web tasarım ajansı istanbul web tasarım ajansı ankara web tasarım ajansı izmit web tasarım ajansı gebze web tasarım ajansı izmir web tasarım ajansı kıbrıs web tasarım ajansı