چگونه داکت اسپلیت را هواگیری کنیم

شما اینجا هستید:

در این مطلب به روش هواگیری داکت اسپلیت اشاره خواهیم داشت. داکت اسپلیت از سری سیستم های تهویه مطبوع پرکاربرد در تاسیسات ساختمانی به شمار می آید. این سری از تجهیزات به نوعی طراحی شده که قابلیت عملکرد سرمایشی و گرمایشی را دارا می باشند. به همین جهت با توجه به کاربرد گسترده ای که دارد به یکی از متداول ترین روش ها در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری به منظور تامین هوایی مطلوب محسوب می گردد. استفاده از دستگاهی که بیشترین کارایی را داشته باشد و در عین حال کمترین میزان مصرف را به همراه داشته باشد بدون شک به یکی از پرکاربردترین ها در این صنعت تبدیل می شود. داکت اسپلیت به دلیل برخورداری از مزیت های متعدد توانسته از این قابلیت برخوردار باشد. نصب و راه اندازی این سیستم ها اصول مختص به خود را دارد، و به این ترتیب می توان بیشترین بازدهی را از دستگاه انتظار داشت. در ادامه به روش هواگیری داکت اسپلیت پرداخته ایم.

در ابتدا بهتر است به نحوه ی عملکرد داکت اسپلیت و اهمیت هواگیری این سیستم ها را قبل از راه اندازی مورد بررسی قرار دهیم. داکت اسپلیت همانطور که از نامش پیداست از دو یونیت مجزا تشکیل شده که بخش داخلی یا همان هواساز درون سقف کاذب بین طبقات قرار می گیرد و از طریق کانال های تعبیه شده در سقف هوای ایجاد شده توسط یونیت خارجی را به فضای اتاق منتقل می کند. یونیت خارجی یا همان کندانسور شامل کمپرسور می شود که از طریق متراکم سازی گاز مبرد دورن محفظه و تبدیل آن به مایع خنک هوای مورد نیاز هواساز را تامین می کند. مایع خنک از طریق لوله های مسی رابط از یونیت خارجی به هواساز منتقل می شود. همانطور که اشاره شد این تجهیزات قابلیت عملکرد سرمایشی و گرمایشی را دارند. به طور عمده به منظور کاهش مصرف برق داکت اسپلیت در زمستان و همچنین افزایش بازدهی دستگاه، از کویل آبگرم و اتصال آن به پکیج و یا موتورخانه بهره می برند.

چگونه داکت اسپلیت را هواگیری کنیم

با توجه به کاربرد این سری از سیستم های تهویه مطبوع شرکت های متعددی در خصوص طراحی و ساخت داکت اسپلیت در حال فعالیت هستند. با توجه به فراوانی برندهای موجود شاید انتخاب کمی دشوار به نظر برسد. با شروع فصل زمستان و نیاز به هوایی گرم لازم است که نسبت به هواگیری داکت اسپلیت اقدام نمایید. چرا که با اتصال کویل آبگرم و بهره مندی از آب درون مدار دستگاه، بعد از روشن شدن مقداری هوا درون لوله ها و کویل آبگرم خواهیم داشت. وجود هوا درون لوله ها و اتصالات موجب می شود که آب به خوبی درون مدار گردش نکند و قسمت هایی از کویل همچنان سرد باقی بماند. همین امر در انتقال گرما اخلال ایجاد کرده و به این ترتیب بازدهی مطلوب را نخواهیم داشت.

داکت اسپلیت برای تامین آبگرم از طریق لوله های ورودی و خروجی آب مورد نیاز را از موتورخانه و یا پکیج دریافت می نماید. به منظور هواگیری داکت اسپلیت لازم است که نکات و موارد مهمی را در نظر داشت که بدون آسیب زدن به دستگاه و با حفظ سلامت خود عمل هواگیری را انجام دهید. در ادامه گام به گام تمامی مراحل را شرح دادیم.

  • اولین قدم در این زمینه اینست که سوپاپ شیر 2 یا 3 طرفه را در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت حدود 90 درجه بچرخانید. با این عمل گاز موجود خارج می شود. پس از خروج گاز لازم است که سوپاپ را به حالت اولیه و بسته بازگردانید. این عمل حدود 10 ثانیه زمان می برد.
  • دومین مرحله در هواگیری داکت اسپلیت لازم است که لوله های گاز مبرد را مورد بررسی قرار دهید، و نشتی آن را چک نمایید. در صورت نشتی نسبت به رفع آن اقدام کنید. اگر در این مرحله موفق به بستن لوله ها و رفع نشتی نشدید از تکنسین های متخصص در این زمینه کمک بخواهید.
  • در این مرحله لازم است که سوپاپ سه طرفه را با استفاده از ابزار مناسب باز بگذارید و اجازه دهید هوای درون آن به طور کامل خارج شود.
  • برای اطمینان از خارج شدن هوای درون سوپاپ لازم است که، پین مرکزی سوپاپ را به سمت داخل فشار دهید و پس از چند ثانیه آن را رها کنید. در این مرحله لازم است این عمل را چندین مرتبه تکرار نمایید که هواگیری داکت اسپلیت به طور کامل انجام شود.
  • با انجام مراحل فوق هواگیری دستگاه صورت می پذیرد. آخرین قدم اینست که با استفاده از آچار و ابزار مناسب پیچ و مهره های باز شده را ببندید. و در آخر می توان دستگاه را روشن و از هوای گرم آن بهره مند شد.

نکات مهم قبل از هواگیری داکت اسپلیت

با توجه به کاربرد گسترده ی این سیستم ها شرکت های متعددی در خصوص طراحی و ساخت داکت اسپلیت در حال فعالیت هستند. با خرید از فروشگاه های معتبر و برندهای مطرح می توان خریدی بهینه و مقرون به صرفه را تجربه نمود. چرا که کمپانی های معتبر به منظور جلب رضایت مشتری از بهترین متریال در ساخت داکت اسپلیت بهره می برند، و محصولاتی با سطح کیفیت بالا عرضه می نمایند. از برنده های مطرح می توان به داکت اسپلیت گری اشاره داشت که این محصولات با رعایت استاندارد های بین المللی با بالاترین سطح کیفیت به بازار عرضه می شوند.

با انجام صحیح هواگیری داکت اسپلیت در فصل زمستان می توان بیشترین بازدهی را از دستگاه انتظار داشت. در صورت نبود هوا درون لوله ها و اتصالات، آبگرم به خوبی درون مدار در جریان بوده و هوای مورد نیاز هواساز را تامین می کند. همین امر علاوه بر افزایش بازدهی دستگاه نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارا می باشد. حین هواگیری با رعایت نکات ایمنی از آسیب زدن به دستگاه و همچنین شخصی که این عمل را انجام می دهد، مانع می شوید.

داکت اسپلیت برای روشن شدن از انرژی برق تغذیه می کند. برای انجام هواگیری لازم است که به دلیل خطر برق گرفتگی دستگاه را به طور کامل از برق خارج کنیم. با پوشیدن دستکش ایمنی و استفاده از ابزار مناسب از آسیب زدن به دستهای خود مانع گردید. همانطور که اشاره شد داکت اسپلیت گرمای مورد نیاز را در فصل زمستان از طریق آبگرم تامین می کند. باید بدانید که آب ورودی به دستگاه با درجه حرارت بسیار بالایی می باشد، و حین هواگیری لازم است که فصله ی مناسب از لوله ها و دستگاه را رعایت کنید. به این ترتیب می توان با رعایت نکات طلایی هواگیری داکت اسپلیت را بدون آسیب پذیری انجام دهید.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید
kocaeli web tasarım ajansı istanbul web tasarım ajansı ankara web tasarım ajansı izmit web tasarım ajansı gebze web tasarım ajansı izmir web tasarım ajansı kıbrıs web tasarım ajansı