نحوه استفاده از گرمایش داکت اسپلیت

شما اینجا هستید:

یکی از خصوصیات داکت اسپیلت ها که امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده اند این است که دارای حالت سرمایشی و گرمایشی می باشند که و همین موضوع نیز منجر شده که از داکت اسپلیت در ساختمانها استفاده شود. اما آنچه در اینجا حائز اهمیت است نحوه راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت ها می باشد که عده ای تصور می کنند که فقط با تغییر دکمه مد روی ریموت کنترل برای تغییر حالت کافی می باشد در حالی که جهت راه اندازی گرمایش داکت اسپیلت لازم است نکاتی را رعایت کنید تا در حین استفاده از دستگاه با مشکل مواجه نشوید.

با شروع فصل سرما برای تغییر وضعیت داکت اسپلیت از حالت سرمایش به گرمایش، اولین کاری که باید انجام داد شستشوی فیلتر یونیت داخلی می باشد. برای این کار می بایست دریچه بازدید داکت اسپلیت را باز کرده و با جدا کردن آن از دستگاه اقدام به شستشوی کامل آن نمایید. پس از آن به سراغ یونیت خارجی بروید، اگر توجه کنید در قسمت پشت یونیت خارجی، شبکه ای با فین‌های شبیه رادیاتور اتومبیل وجود دارد که می توانید توسط آب و مواد شوینده، طوری که  آب به  موتور فن دستگاه نفوذ نکند این قسمت را شستشو دهید. عده ای تصور می کنند که اگر در اوایل فصل بهار که برای استفاده از حالت سرمایش داکت اسپیلت را سرویس کرده اند، در فصل سرما، هنگام استفاده از حالت گرمایش، دیگر نیاز به سرویس دستگاه نیست در حالی که باید در ابتدای هر دو فصل به سرویس و شستشوی داکت اسپیلت ها پرداخته شود. با سرویس دوره ای دستگاه از عیب های کوچک دستگاه قبل از آنکه برای شما دردسر ساز شوند آگاه می شوید.

دو عدد شیر آب گرم جهت باز و بسته کردن مدار آب گرم کنار یونیت داخلی تعبیه شده است که باید از باز بودن آنها اطمینان حاصل شود. به منظور استفاده از داکت اسپلیت جهت گرمایش در فصل سرما، اگر منبع آب گرم پکیج میباشد باید پکیج را در حالت زمستانه یعنی شوفاژ قرار دهید و تمامی شیرهای موجود در زیر پکیج را باز کنید. ولی اگر منبع تامین آب گرم داکت اسپلیت موتورخانه باشد باید موتورخانه را در حالت شوفاژ تنظیم کرده و فلکه های آب گرم ورودی به واحد مورد نظر را باز کنید.

نحوه استفاده از گرمایش داکت اسپلیت

حال باید روی کنترل دستگاه وضعیت دستگاه را روی حالت HOT قرار دهید و دمای دلخواه را بین ۱۸ تا ۲۵ درجه تنظیم نمایید، لازم به ذکر است که خاموش و روشن کردن کمپرسور بر اساس دمای محیط  انجام می شود، یعنی اگر هوا گرم نباشد و مثلا دمای محیط حدود ۲۳ درجه باشد و شما دمای دلخواه را روی ۲۵ درجه تنظیم نمایید، دستگاه شما در این حالت باد گرم وارد اتاق می کند. برای همین در ابتدای کار دما را روی ۱۸ درجه تنظیم نمایید و بعد از گذشت کمی از کارکرد دستگاه، اگر هوای محیط سرد شده بود دما را بالاتر و روی دمای دلخواه تنظیم نمایید.

نحوه استفاده از گرمایش داکت اسپلیت

دقت کنید در فصل زمستان و در حین استفاده از گرمایش داکت اسپلیت اطراف یونیت خارجی باز باشد و مکش هوای کافی از پشت دستگاه و دهش از جلوی دستگاه به طور کافی وجود داشته باشد. در حین روشن بودن دستگاه دقت کنید دریچه های خروجی دستگاه (یعنی دریچه‌هایی که در اتاق های مختلف وجود دارند) باز باشند و حداکثر ۵۰ درصد دریچه ها می توانند بسته باشند. علت این کار ایجاد جریان کافی هوا در کویل و اواپراتور و جلوگیری از یخ زدگی می باشد، مخصوصا در داکت اسپلیت هایی که کویل آب گرم دقیقا کنار اواپراتور است.

نحوه استفاده از گرمایش داکت اسپلیت

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید
kocaeli web tasarım ajansı istanbul web tasarım ajansı ankara web tasarım ajansı izmit web tasarım ajansı gebze web tasarım ajansı izmir web tasarım ajansı kıbrıs web tasarım ajansı