چگونه از کولر گازی خود نگهداری کنیم؟

شما اینجا هستید:

همانطور که می دانید کولر گازی یکی از مهمترین و اصلی ترین ابزارهای هر منزلی محسوب می شود که روزهای گرم تابستان بدون چنین دستگاه هوشمندی غیر ممکن است! کولر گازی و نصب کولر گازی یکی از کارهایی است که خانواده ها با ورود به یک منزل جدید آن را انجام می دهند. در واقع نصب کولر گازی بایستی توسط یک سرویسکار مجرب انجام شود تا مشکلی بوجود نیاید. از این رو بعد از نصب کولر گازی بایستی با رعایت نکاتی، باعث عملکرد بهتر دستگاه و در نتیجه طول عمر آن شوید. ما در این مقاله از سایت گری ایرانیان قصد داریم نکات مهمی که بایستی در نگهداری کولر گازی بدانید را برایتان ارائه دهیم.

مهمترین کار در بحث نگهداری از کولر گازی و افزایش بهره‌وری کولر گازی‌ تان تعویض منظم و تمیز کردن فیلترها است. فیلترهای کثیف و کیپ شده جلوی جریان عادی هوا را گرفته و بهره‌وری سیستم به طرز قابل توجی کاهش می‌دهد. وقتی جریان هوای عادی مسدود شود، هوایی که فیلترها را دور می‌ زد ممکن است گرد و غبار را مستقیماً به کویل اواپراتور وارد کرده و ظرفیت جذب گرمای اواپراتور را ضعیف کند. عوض کردن فیلترهای کثیف و کیپ شده با تمیزش مصرف انرژی کولر گازی‌تان را ۵ تا ۱۵٪ کاهش خواهد داد.

همچنین کویل اواپراتور کولر گازی و کویل کندانسور گرد و غبار را در طول ماه‌ها و سال‌ها جمع می‌کنند. البته فیلترها مانع این حالت در کویل‌های اواپراتور می‌شوند. با این حال، ناگزیر از گذشت زمان گرد و غبار در کویل اواپراتور جمع می‌شود. گرد و غبار جریان هوا را کاهش و کویل را می‌پوشاند به طوری که قابلیت جذب گرما توسط آن کم می‌شود. برای اجتناب از این مشکل، کویل‌های اواپراتور را هر سال بررسی و در صورت نیاز کامل بشورید.

کویل‌های کنداسور بیرونی که در معرض شرایط آب و هوایی آلوده، گرد و غبار و حتی شاخ و برگ درختان قرار دارند نیز می‌توانند گرد و غباری شوند. بررسی و مشاهده کویل کنداسور و گرد و غبار جمع شده در پره‌هایش خیلی آسان است. بایستی گرد و غبار و آشغال‌های نزدیک دستگاه کندانسور را تمیز کنید. شاخ و برگ‌ها منبع بالقوه برای آشغال هستند. همیشه اطراف کولر گازی به شعال حداقل ۶۰ سانتی‌متر را تمیز نگه دارید.

از دیگر کارهای لازم در بحث نگهداری کولر گازی این است که هر سال از کارشناسان ماهر بخواهید تا یک چک و بررسی از کولر گازی انجام دهند تا در صورت خرابی متحمل هزینه سنگین نشوید.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید
kocaeli web tasarım ajansı istanbul web tasarım ajansı ankara web tasarım ajansı izmit web tasarım ajansı gebze web tasarım ajansı izmir web tasarım ajansı kıbrıs web tasarım ajansı