چگونه کولر گازی را در شرایط مطلوب نگه داریم؟

شما اینجا هستید:
چگونه کولر گازی را در شرایط مطلوب نگه داریم؟

چگونه کولر گازی را در شرایط مطلوب نگه داریم؟

چگونه کولر گازی را در شرایط مطلوب نگه داریم؟ این سوالی است که اغلب کاربران برای بالا بردن طول عمر کولر گازی خود می پرسند. البته باید گفت که این حالت تنها طول عمر را بالا نمی برد بلکه کمک می کند تا کولر گازی شما همواره بها همان کیفیت روز اول کار می کند.

هم وطنان عزیز در ایران دقیقا می دانند که هوا در ماه های تابستان چقدر می تواند گرم باشد. به همین دلیل اغلب در ماه های تابستان مجبورییم که روزانه در خانه بمانیم و در ساعات خنک از خانه خارج شوییم، البته دمای منزل نیز در تابستان بالا می رود و بیشتر به نحوه عملکرد تهویه مطبوع وابسته است. در نتیجه در این هوا تنها چیزی که می تواند باعث ناراحتی کاربران شود خراب شدن کولر گازی است.

با این اوصاف، می توانید از طریق تعمیر و نگهداری معمولی و خدمات منظم تهویه مطبوع، از چندین مشکل در تهویه مطبوع خود جلوگیری کنید. این می تواند از تبدیل ایرادات فنی کوچک به مشکلات بزرگ یا مسائل ایمنی جلوگیری کند.

شما می توانید برای نظارت بر عملکرد واحد، بازرسی های بصری را خودتان انجام دهید. ما در این مقاله برای شما در مورد این مسئله که چگونه کولر گازی را در شرایط مطلوب نگه داریم؟ به تفصیل بحث نموده اییم. امیدواریم با رعایت این موارد طول عمر و کارایی کولر گازی خود را تا میزان قابل توجهی بالا ببرید.

اصول اولیه کولر های گازی

قبل از اقدام به هر کاری ابتدا باید با نحوه عملکرد و قسمت های مختلف کولرهای گازی آشنا شوید. اغلب کولر های گازی دارای دو جزء اساسی یونیت داخلی و یونیت خارجی هشتند.

واحد داخلی یا اپراتور به طور معمول در فضای داخلی ساختمان قرار می گیرد. و وظیفه آن به جریان در آوردن هوا در فضا است. و یونیت خارجی که واحد کمپرسور یا کندانسور را در خود جای می دهد. در فضای خارجی ساختمان نصب شده و وظیفه ی آن فشرده سازی و خنک سازی گاز مبرد و انتقال آن به واحد داخلی است.

حال برای پاسخگویی به این سوال که چگونه کولر گازی را در شرایط مطلوب نگه داریم؟ در ادامه برای شما یک سری راه کارا ارائه داده اییم. تا با رعایت اصول زیر بتوانید کولر گازی خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید.

نکات زیر برای حفظ وضعیت کولر گازی مفید خواهد بود.

چگونه کولر گازی را در شرایط مطلوب نگه داریم؟

1. آن را با دقت تمیز کنید

در مورد اینکه کولر گازی هر چند وقت یکبار نیاز به بازبینی و تمیز کردن دارد این کاملا به میزان کار روزانه کولر گازی شما بستگی دارد.شما باید به طور منظم باله های کولر گازی خود را با یک برس نرم تمیز کنید. به یاد داشته باشید که باله ها بسیار ظریف هستند و اگر مراقب نباشید به راحتی آسیب می بینند.

برای تمیز کردن برخی از کولر های گازی ممکن است نیاز باشد تا پیچ ها را باز کرده و پوشش محافظ را برای دسترسی راحتتر بردارید.  برای آگاهی از نحوه باز کردن جعبه بدون آسیب رساندن به باله ها باید به دفترچه راهنمای ارائه شده توسط سازنده مراجعه کنید.

2. اطراف دستگاه را آزاد بگذارید

بسیاری از افراد احساس می کنند که برای کارایی بهتر کولر گازی باید کمپرسور خود را بپوشانند و یا اینکه با شاخ و برگ درختان آن را احاطه نمایند. اگر چه سایه برای قسمت کمپرسور خوب است اما در صورتی که اطراف آن اشغال شود کارایی خود را از دست می دهد.

کولر های گازی برای عملکرد بهینه به مقدار کافی جریان هوا از همه طرف نیاز دارند. گیاهان، درختچه ها و حصارها می توانند مانع این امر شوند. بنابراین، بهتر است درختان را در حدود 1 متر دورتر از واحد بکارید.

همچنین باید به طور منظم برگ ها و سایر زباله های اطراف دستگاه را تمیز کنید. برای بهبود جریان هوا در اطراف کولر گازی خود، بوته ها و نرده ها را کوتاه کنید.

3. از ترموستات قابل برنامه ریزی استفاده کنید

قبل از انجام هر کاری و حتی در هنگام خرید کولر گازی ابتدا باید تهیه یک ترموستات قابل برنامه ریزی در لیست کارهایتان قرار گیرد. چرا که ترموستات با کنترل لحظه ای دما از کارکرد بی جهت کولر گازی جلوگیری کرده، و همین امر سبب می شود تا سبب بالا رفت طول عمر کولر گازی شود. تنظیم دمای داخل ساختمان بر اساس روز و زمان می تواند کمک زیادی به کاهش مصرف کلی دستگاه کند. استفاده کمتر باعث فرسودگی و پارگی کمتر دستگاه و در نتیجه افزایش طول عمر می شود.

4. فیلتر را تعویض کنید

یکی دیگر از کارهایی که برای آن نیازی به حضور تکنسین ندارد، تعویض فیلترهای هوا است. شما می توانید این کار را خودتان در منزل انجام دهید. با این حال، اکثر مردم تا زمانی که به شدت کثیف نشوند از تعویض آنها خودداری می کنند که در نهایت باعث کاهش عملکرد کولر گازی آنها می شود. به یاد داشته باشید، فیلتر کثیف مانع از جریان هوا می شود. بنابراین، باید مرتباً تمییز یا تعویض شوند

5. خروجی هوا را به طور کامل نبندید

بسیاری از کاربران فکر می کنند که می توانند دمای داخلی فضای خود را با تنظیم دریچه های هوا تنظیم کنند. در نتیجه، برخی از دریچه های هوا را در اتاق‌های خنک‌تر می‌بندند و هوا را مجبور می‌کنند تا اتاق‌های گرم‌تر را طی کند و در نتیجه دما را در سراسر خانه متعادل می‌کنند. با این حال، این توصیه نمی شود زیرا بسته شدن کامل دریچه های هوا می تواند سبب خاموش شدن کولر گازی شود.

اگر می خواهید دمای فضای خود را متعادل تر نمایید. بهتر است که دریچه های هوا را تنها کمی ببندید. و هرگز دریچه های ورودی و خروجی را به طور کامل نبندید.

6. مراقب نشتی های کانال ها باشید

یکی دیگر از جنبه هایی که باید قبل از انجام هر کاری به آن توجه ویژه داشته باشید، کانال کشی کولر گازی شما است. شما باید مجراهای هوا را بررسی کنید تا ببینید آیا هر یک از اجزای آن شل شده است، یا ممکن است در برخی از قسمت های آن نشتی وجود داشته باشد. بنابراین شما شاید هرگز متوجه نشوید که برخی از دلایلی که کارایی کولر گازی را پایین می آورد. وجود نشتی در داخل کانال ها باشد. رفع این مشکل می تواند تقریباً فوراً در خنک کننده داخلی شما تفاوت ایجاد کند.

7. واحد را تراز کنید

قبل از استفاده از خدمات کولر گازی و تماس با یک تکنسین می توانید این بار روی تراز کردن واحد خود تمرکز کنید. همانطور که واحد بیرونی همچنان روی همان پایه ای که روی آن قرار داده شده است می‌نشیند، خاک زیر آن می‌تواند عمیق‌تر بنشیند. این امر تسطیح واحد را مختل می کند و آن را قبل از زمان از کار می اندازد. بنابراین، بررسی سطح بندی و استفاده از شیلنگ های مقاوم در برابر پوسیدگی برای بازگرداندن آن بسیار مهم است.

نتیجه چگونه کولر گازی را در شرایط مطلوب نگه داریم؟

اگر چه می توانید سالانه کولر گازی خود را سرویس کنید و از یک تکنسین کمک گیرید. اما باید اصول تعمیر و نگهداری کولر گازی را بدانید. از تمیز کردن واحد و تغییر فیلترها گرفته تا به حداقل رساندن درختچه و تهیه یک ترموستات قابل برنامه ریزی، هر اقدام کوچکی برای نگهداری از کولر گازی اهمیت دارد. مهم است که واحد خود را بشناسید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. یک واحد تهویه مطبوع که به خوبی نگهداری می شود نه تنها خنک کننده مناسب داخلی را به شما می دهد و دوام زیادی دارد، بلکه در هزینه انرژی نیز صرفه جویی می کند.

سخن آخر (چگونه کولر گازی را در شرایط مطلوب نگه داریم؟)

شرکت گری ایرانیان به عنوان یک شرکت آنلاین در زمینه فروش و مشاوره خرید کولر گازی گازی برند گری می تواند یک راهنما برای شما در زمان خرید تا زمان نصب و استفاده از کولر گازیتان باشد. تمامی محصولات این برند با گارانتی 5 ساله و خدمات پس از فروش ارائه خواهد شد. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش تنها کافیست با شماره های درج شده در صفحه تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید