کاهش مصرف برق در کولر گازی

شما اینجا هستید:

کاهش مصرف برق در کولر گازی

بی گمان استفاده صحیح و مناسب از کولر گازی ها نیازمند وجود اطلاعاتی است که بایستی به آنها توجه ویژه ای داشت. طبعا شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر که از کولر گازی استفاده میکنند، نگران مصرف برق آن بوده اید. به همین دلیل تلاش کرده اید که با انجام کارهایی، از اتلاف انرژی جلوگیری کنید. ما در این وبلاگ میخواهیم این راهکارها را به شما ارائه دهیم تا از شرّ هزینه های سرسام آور برق، رهایی یابید.

کولرگازی مناسب چگونه کولری است؟

  1. برای خرید یک کولر گازی مناسب و کم مصرف باید ابتدا به کمپرسور آن توجه کرد. کمپرسور های دارای فناوری اینورتر در مصرف انرژی تا 32٪ صرفه جویی کرده و بدین صورت با این انتخاب، بیشترین صرفه جویی ممکن در مصرف برق را انجام داده اید.
  2. برچسب انرژی کولر گازی باید رده A و یا حداقل رده B باشد. استفاده از یک کولر گازی با رده های انرژی پایین تر بسیار اشتباه و غیر معقول است.
  3. اگر واحد ساختمانی شما در آخرین طبقه است و نور خورشید مستقیما به سقف شما میتابد، بهتر است از یک کولر گازی با ظرفیت بیشتری نسبت به دیگر واحد ها استفاده کنید. واحد هایی که نور آفتاب مستقیما به سقف آن برخورد میکند، به ازای هر متر مربع به 600 تا 800 BTU/H برای خنک شدن نیاز دارد. این در حالی است که برای دیگر واحد های ساختمانی، به 400 تا 600 BTU/H نیاز است. در غیر این صورت ممکن است در عین اینکه انرژی زیادی مصرف می شود، اما نتیجه مطلوبی مشاهده نگردد.

نحوه نصب کولرگازی باید چگونه باشد؟

  1. همانطور که میدانید، هوای گرم به علت چگالی کمتر در بالا قرار دارد. پس بیشترین هوای گرم در نزدیک سقف قرار میگیرد. بنابراین برای عملکرد هر چه بهتر کولر باید آن را در فاصله ی بیشتری از سقف قرار دهید. به تعبیری دیگر، ارتفاع کولر از سطح زمین کمتر باشد. بهترین فاصله کولر از سقف 40 تا 50 سانتی متر است تا عمل خنک سازی و جریان هوا به بهترین شکل ممکن انجام شود.
  2. پنل داخلی را درست در جایی قرار دهید که هوای تولید شده مستقیما به شما برخورد کند. لازم نیست که تمام فضای اتاق خنک شود. هر چند فناوری های موجود در محصولات فروشگاه گری ایرانیان خنکی یکنواختی را ایجاد می کند.
  3. بسته به میزان مساحت واحد تان، کولری را انتخاب کنید که پرتاب باد مناسبی داشته باشد. برای اتاقی کوچک به مساحت 15 متر باید از کولری با ظرفیت کم و با پرتاب بادی به میزان 5 متر و برای اتاقی به مساحت 40 متر از کولری با میزان پرتاب بادی بیشتر از 10 متر استفاده کنید.
  4. اگر کولرگازیتان فیلتر دار است، ماهانه آن را تمیز کرده و بشویید. شما با باز کردن پنل داخلی و شستن فیلتر و همچنین سطح کویل، کمک شایانی به عملکرد هرچه بهتر و مصرف کمتر آن خواهید کرد. برای تمیز کردن سطح کویل باید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.
  5. کولر گازی را به گونه ای نصب کنید که امکان جریان هوای آزاد در پشت پنل خارجی، فراهم باشد.
  6. کولر را هر سال سرویس کنید و حتما از وجود میزان گاز مورد نیاز آن اطمینان حاصل کنید. همچنین سطح پره های کندانسور را تمیز کنید.

پیشنهاد های دیگر برای استفاده بهینه تر از کولرگازی:

  1. بهتر است دمای کولر را بر روی 24 تا 26 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. به این ترتیب با وجود روشن بودن پنل داخلی که مصرف برق آن بین 15 تا 30 وات است، کمپروسور دستگاه که بیشترین سهم را در مصرف برق دارد، در بیشتر اوقات خاموش خواهد بود.
  2. پنجره های ساختمان بهتر است که از نوع UPVC باشد. اگر در حال بازسازی و یا ساخت ساختمان جدید خود هستید، از این نوع پنجره استفاده کنید. پنچره های UPVC با جلوگیری از ورود و خروج گرما و سرما و همچنین ورود گرد و غبار و … کولرگازی را در کارکرد هر چه بهتر و بهینه تر یاری خواهد کرد.
  3. بهتر است که لامپ های خانه تان از نوع کم مصرف باشد. بهترین نوع لامپ، لامپ های LED میباشد که نور بیشتری تولید، انرژی کمتری مصرف و گرمای کمتری ایجاد میکنند. این مورد با اینکه بسیار جزئی به نظر میرسد، اما با عمل به آن تاثیر آن را خواهید دید.
  4. از استفاده کردن از لوازمی مانند اجاق گاز، اتو و… که گرمای زیادی تولید میکنند، بین ساعات 7 تا 10 شب اجتناب کنید. در این بازه زمانی چون مصرف برق در سطح شهر بالاست، فشار بیشتری به کولرگازی، لباسشویی، ظرفشویی و … وارد میشود. پس از انجام این کار غافل نشوید.

سخن آخر:

موارد ذکر شده صرفا پیشنهاداتی از طرف ما برای کمک به شماست. امیدواریم که توانسته باشیم شما را در انجام این کار راهنمایی کرده باشیم.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید
kocaeli web tasarım ajansı istanbul web tasarım ajansı ankara web tasarım ajansı izmit web tasarım ajansı gebze web tasarım ajansı izmir web tasarım ajansı kıbrıs web tasarım ajansı