تمام چیزهایی که باید از شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی بدانید

شما اینجا هستید:

اگر کولر گازی شما به خوبی کار نمی کند، احتمالا فکر می کنید که زمان شارژ گاز مبرد آن فرا رسیده، اما حقیقت این است که کولر گازی هرگز گاز مبرد را مصرف نمی کند! بنابراین شما به نیازی به شارژ کردن سیستم تهویه مطبوع خود با گاز Freon ندارید مگر اینکه در سیستم کندانسور، اواپراتور (پنل داخلی) یا لوله های مسی رابط نشتی وجود داشته باشد. با ما در ادامه مطلب با موضوع شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی همراه باشید.

شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی

همان طور که خواندید، معمولا نیازی به شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی نیست مگر آنکه سیستم به دلیل نشتی گاز از دست داده باشد. با این وجود همواره ما میشنویم که ” کولر گازی باد خنک نمی زند”

نادیده گرفتن نشتی گاز مبرد در سیستم، مانند نادیده گرفتن سوراخ شدن تایر در ماشین است، به گونه ای در صورت عدم دفع محل نشتی گاز، شارژ کردن کولر گازی هیچ مشکلی را رفع نمی کند و دوباره و چندباره نیاز به پر کردن سیستم از این گاز خواهید داشت. نه تنها این کار برای شما گران تمام خواهد شد، بلکه اگر سیستم شما از مبرد R-22 استفاده کند، نشت آن برای محیط زیست هم مضر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که استفاده از این گاز رو به کاهش است، چرا که گاز R-22 منجر به نازک شدن لایه ازن و تغییر در شرایط آب و هوایی می شود. پس در نهایت چه کاری باید انجام دهید؟

 تمام چیزهایی که باید از شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی بدانید

آیا واقعا به شارژ کردن کولر گازی نیاز است؟

برای رفع این مشکل به جای تصمیم برای شارژ کردن کولر گازی، با یک متخصص مجرب تماس بگیرید. اول از همه این متخصص باید همانند دکتر، سیستم تهویه مطبوع شما را به خوبی بررسی نماید. بنابراین قبل از هرگونه تجویزی، سیستم باید به طور کامل و خصوصا از نظر امکان نشتی گاز مبرد بازرسی شده باشد.
در این حالت، تکنسین تهویه مطبوع باید:

  • فیلتر هوا و ترموستات را بررسی نماید
  • پنل واحد داخلی (اواپراتور) را نگاه کند
  • یونیت خارجی (کندانسور) را نیز برای بررسی نهایی معاینه کند

شاید از خود بپرسید چرا بالافاصله و از همان ابتدا مقدار گاز مبرد سیستم اندازه گیری نمی شود؟ پاسخ این است؛ اگر مشکلی در سیستم تهویه مطبوع وجود داشته باشد (فیلتر هوای کثیف، کویل های یخ زده، و غیره)، اندازه گیری گاز مبرد با اخلال مواجه خواهد شد. بنابراین بعد از بررسی تمامی جوانب، تکنسین می تواند به راحتی از ابزارهای لازم برای اندازه گیری دقیق گاز مبرد استفاده نماید.

اکنون اگر گاز مبرد درون سیستم کم باشد، آن ها درباره رفع این مشکل و شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی ، چند پیشنهاد به شما می دهند:
تکنسین های حرفه ای، به جای آنکه تنها به شما بگویند که” سیستم شما به گاز مبرد نیاز دارد و به این منظور باید اینقدر هزینه بپردازید”، به شما اطلاعاتی درباره سیستم و همچنین نشتی گاز می دهند. سپس، بسته به وضعیت شما، آنها ممکن است گزینه های چندگانه را ارائه دهند که شامل موارد زیر می شوند:

 تمام چیزهایی که باید از شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی بدانید

گزینه 1: شارژ کردن کولر گازی بدون برطرف کردن نشتی

بله، همانطور که گفتیم، شارژ کردن کولر گازی بدون برطرف کردن نشتی سیستم به هیچ عنوان ایده خوبی نیست و می تواند برایتان گران تمام شود. اما شاید این گزینه در شرایط زیر کارآمد باشد:
– نشت سیستم آنقدر کم باشد که کل تابستان را بتوانید بدون رفع نشتی سپری کنید.
– شما قصد دارید در سال آینده سیستم را تعویض نمایید، بنابراین پول صرف کردن برای رفع نشتی چندان عاقلانه به نظر نمی رسد.

گزینه 2: پیدا کردن نشتی و رفع آن

تکنولوژی های مختلفی وجود دارند که می توانند به راحتی نشتی سیستم را بیابند. تکنسین ها بعد از پیدا کردن نشتی، با توجه به جای قرار گیری آن، لیستی از قیمت برای رفع نشتی در اختیارتان قرار می دهند. مراحل کار به صورت زیر خواهد بود:

  • پیدا کردن نشتی با استفاده از تجهیزات الکترونیکی، UV یا ابزارهای تولید حباب
  • تخلیه گاز مبرد
  • برطرف کردن نشتی سیستم
  • شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی
  • تست دستگاه

گزینه 3: جایگزینی واحد و خرید یک کولر گازی نو

بله، می دانیم جایگزینی کل کولر به دلیل نشت گاز مبرد چندان عقلانی به نظر نمی رسد، اما حقیقت این است که این کار در بعضی مواقع بهترین راه چاره خواهد بود. به عنوان مثال اگر کولر گازی شما 15 ساله یا بیشتر است، برای رفع نشتی آن می بایست هزینه زیادی را بپردازید که احتمالا خرید یک کولر گازی نو معقول تر و به صرفه تر خواهد بود. از طرفی گاهی پیدا کردن قطعات برای تعمیر سیستم قدیمی موجود سخت است و بعضا ناممکن و البته می تواند در بلند مدت دوباره منجر به بروز نشتی در سیستم شوند. به همین دلیل جایگزین کردن یک سیستم نو می تواند گزینه بهتری باشد.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید
kocaeli web tasarım ajansı istanbul web tasarım ajansı ankara web tasarım ajansı izmit web tasarım ajansı gebze web tasarım ajansı izmir web tasarım ajansı kıbrıs web tasarım ajansı