دلایل انتخاب فناوری VRF برای کولر گازی

شما اینجا هستید:
دلایل انتخاب فناوری VRF برای کولر گازی

دلایل انتخاب فناوری VRF برای کولر گازی

اگر صاحب یک فضای تجاری یا یک خانه مسکونی در سطح بالا هستید. و کولر گازی شما مکرراً با خرابی مواجه است، شاید زمان تعویض آنها فرا رسیده باشد. در حین تعویض تهویه مطبوع قدیمی، کمی تحقیقات در مورد کلر گازی های موجود در بازار انجام دهید تا بهترین را برای فضای خود پیدا کنید. جنبه های مهمی که توسط خریداران و کاربران تهویه مطبوع در سراسر جهان مورد توجه قرار می گیرد عبارتند از:

  • انرژی کارآمد
  • طول عمر بالا و هزینه ی نگهداری پایین
  • عملکرد بی صدا
  • کنترل زیاد دما با گزینه خنک کننده منطقه ای
  • عملکرد متناسب گرمایش و سرمایش

با تغییرات آب و هوایی، امروزه فضاهای خانگی و تجاری به یک شرایط ایده آل دمایی نیاز دارند. و بهترین دستگاه برای کنترل دما در حال حاضر کولر های گازی هستند که در ظرفیت ها و مدل های مختلف در بازار موجود می باشند. کولر های گازی نسل جدید دارای ویژگی ها و فناوری های ویژه ای هستند که در کنار خنک سازی محیط در مصرف هزینه صرفه جویی نموده و با کنترل دقیق دما یک شرایط ویژه و راحت را برای شما فراهم می نماید.

فناوری VRF چیست؟

جریان مبرد متغیر (VRF) ، همچنین به عنوان حجم مبرد متغیر (VRV) شناخته می‌شود، یک فناوری سیستم تهویه مطبوع است که توسط Daikin Industries, Ltd. در سال 1982 اختراع شد . این فناوری کمک می کند تا مبرد توسط یک یا چند واحد متراکم کننده (که ممکن است در فضای باز یا داخل خانه، آب یا هوا خنک شوند) تنظیم می شود و در داخل ساختمان به واحدهای داخلی متعدد منتقل می شود. سیستم‌های VRF، بر خلاف سیستم‌های مبتنی بر چیلر معمولی، درجات مختلفی از خنک‌سازی را در مناطق خاص‌تر امکان‌پذیر می‌کنند (زیرا کنترل‌کننده‌های هوای بزرگ وجود ندارد، فقط واحدهای داخلی کوچک‌تر وجود دارد).

VRF ها معمولاً همراه با یک اینورتر کولر گازی نصب می شوند. اینورتر به کمپرسور این امکان را می دهد. تا از سرعت متغیر موتور و به طبع جریان متغیر گاز مبرد پشتیبانی کند. نه اینکه صرفاً عملیات روشن و خاموش را انجام دهد.(مانند کولر گازی های معمولی) واحدهای VRF با کارکرد در سرعت‌های مختلف فقط با سرعت مورد نیاز کار می‌کنند که امکان صرفه‌جویی قابل توجهی در انرژی در شرایط بار را فراهم می‌کند.

فناوری VRF بازیابی حرارت به واحدهای داخلی جداگانه اجازه می دهد تا در صورت نیاز گرم یا خنک شوند، در حالی که بارکمپرسور از بازیابی حرارت داخلی سود می برد. صرفه جویی در مصرف انرژی تا 55 درصد نسبت به تجهیزات واحد مشابه پیش بینی می شود. همچنین منجر به کنترل بیشتر دمای داخلی ساختمان توسط برای راحتی کاربران با کمترین نوسانات دمایی خواهد شد.

تفاوت فناوری VRF با کولر گازی های قدیمی

در عصری که ما زندگی می کنیم. پیشرفت علم و تکنولوژی حرف اول را می زند. و به طبع لوازم مصرفی اعم از لوازم های خانگی ،خوراک ،پوشاک و غیره با این پیشرفت همراه شده و همواره ما با محصولات جدید با آپشن های ویژه مواجه می شویم. که کولر های گازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با پیشرفت فناوری همراه شده اند. یکی از فناوری هایی که امروزه در کولر های گازی شاهد آن هستیم فناوری VRF می باشد. که ما در این جا به طور مختصری در مورد تفاوت این فناوری با کولر گازی های قدیمی بحث نمودهاییم:

  • به جای یک واحد پر سر و صدا برای توزیع هوا در کل فضا، فناوری VRF از هواساز های کوچک برای توزیع یکنواخت جریان هوا در داخل اتاق استفاده می کند.
  • تهویه هوا با فناوری VRF می تواند جریان هوا را در هر یک از هواگیرها کنترل کند
  • فناوری VRF عملیات کم مصرف را ارائه می دهد
  • این نه تنها سرمایش را ممکن می کند، بلکه گرمایش را در همان زمان ممکن می کند

5 دلیل برای انتخاب فناوری VRF برای کولر گازی

اکنون که می دانیم فناوری VRF با فضاها و شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است، اجازه دهید به 5 دلیل اصلی برای انتخاب سیستم VRF برای تهویه مطبوع نگاهی بیندازیم.

1. انرژی کارامد– سیستم VRF در مقایسه با سیستم تهویه مطبوع قدیمی بین 20 تا 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. دلیل کارایی آن این است که در عملیات بار جزئی اجرا می شود، دارای مدولاسیون سرعت، قابلیت های خنک کننده منطقه ای و گرمایش است و فناوری بازیابی سلامت را ارائه می دهد.

2. دارای هر دو عملکرد سرمایش و گرمایش : سیستم VRF به کولر گازی اجازه می دهد تا گرمای یک قسمت از سیستم را بگیرد و آن را به اتاق دیگری که نیاز به گرمایش دارد منتقل کند در حالی که اتاق دیگر هوای خنک دریافت می کند. همچنین ممکن است نتیجه بگیرید که در حالی که می خواهید اتاق نشیمن یا اتاق کنفرانس را برای افراد بیشتری خنک کنید، می توانید همزمان اتاق خواب یا اتاق اداری خود را گرم کنید تا فضایی گرم ایجاد کنید.

3. سرمایش یا گرمایش راحت-  فناوری هوشمند VRF می تواند دمای دقیق یک فضای خاص را تشخیص دهد. سپس مقدار دقیق مبرد را برای خنک کردن محل ارسال می کند. این امکان کنترل دمای یکنواخت را فراهم می کند و همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

4. مناسب برای فضای کوچکتر-  از آنجایی که هواسازها نسبت به نمونه های سنتی کوچکتر هستند، به فضای سقف کمتری نیاز دارد و بنابراین خانه و محل کار شما ظاهر سقف ارتفاع خود را حفظ می کند.

5. طول عمر بالا و هزینه ی نگهداری پایین – همانطور که کل سیستم با هواسازهای کوچک مجهز می شود و بر اساس نیاز کار می کند، بنابراین، احتمال آسیب کمتری وجود دارد. با این حال، اگر یکی از هواسازها خراب باشد، همچنان فضای شما را خنک یا گرم می کند زیرا بقیه به خوبی کار می کنند. این به شما فضای کافی برای تعمیر بدون خرابی کامل می دهد.

سخن آخر

شما در این مقاله به طور کامل با فناوری VRF و مزایای آن آشنا شدید. حال که به فکر خرید کولر گازی با تمامی امکانت روز دنیا افتادید. بهتر است که با کارشناسان ما در دفتر مرکزی فروشگاه گری ایرانیان تماس حاصل فرمایید. تا آن ها با ارائه ی مشاوره ی رایگان به شما کمک کنند تا مطابق با فضا،شرایط ،نیاز و بودجه ای که در نظر دارید. بهترین نوع از کولر گازی را به شما معرفی نمایند. تا شما بتوانید با صرف کمترین هزینه بهترین مورد را برای نیاز خود داشته باشید.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید
kocaeli web tasarım ajansı istanbul web tasarım ajansı ankara web tasarım ajansı izmit web tasarım ajansı gebze web tasarım ajansı izmir web tasarım ajansı kıbrıs web tasarım ajansı