چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم

شما اینجا هستید:
چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم

فیلتر های کولر گازی جزء بخش اصلی آن به حساب می آیند. که برای کارکرد روزانه کولر گازی بسیار حائز اهمیت است. این فیلتر ها با به دام انداختن ذرات گرد و غبار ،باکتری ها و … از هوای مکش شده سبب تصفیه هوای اطراف شما می شود. و از ورود دوباره این آلودگی ها در طی چرخه کولر گازی به هوای اتاق جلوگیری می کند.

بنابراین تمیز کردن منظم فیلترها بسیار مهم است. چرا که علاوه بر کمک به تمیز بودن هوای اطراف شما سبب بالا رفتن بهره وری کولر گازی شده و مصرف انرژی را پایین خواهد آورد. البته باید گفت که برای کارکرد مفید کولر گازی بهتر است. کولر گازی خود را سالی یک بار توسط یک متخصص و تکنسین حرفه ای سرویس نمایید. و در صورت بروز مشکل برای فیلترها آنها را تعویض کنید.

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که نمی دانید چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنید؟ با ما همراه شوید. ما برای راحتی شما چند نکته را در این بلاگ آموزشی گرد آوری کرده ایم. تا بتوانید با رعایت این نکات همواره کولر گازی خود را در بهترین و تمیزترین حالت ممکن نگهداری کنید.

تاریخ تمیز کردن فیلتر ها را علامت گذاری کنید

به یاد آوردن آخرین تاریخ تمیز کردن فیلتر ممکن است دشوار باشد، بنابراین در کتابچه راهنمای دستورالعمل یا تقویم خود زمان دقیق را علامت گذاری کنید.و با این حالت می دانید که چه زمانی کولر گازی نیاز به سرویس دارد و اینکه می توانید از آخرین باری که فیلتر خود را تمیز کرده اید مطلع شوید.

این امر برای تمیز کردن منظم و نگهداری مناسب از کولر گازی را تضمین می کند. و می تواند از آسیب های احتمالی و بروز مشکل برای کولر گازی در آینده جلوگیری کند. این امر به ویژه در محیط‌های تجاری،ادارات ،دفاتر و … بسیار حائز اهمیت است. چرا که در این مکانها به دلیل استفاده مداوم از کولر گازی امکان کثیف شدن فیلترها بسیار بالاتر خواهد بود.

با نصاب خود در این باره صحبت کنید

شما می توانید در ابتدای نصب کولر گازی از نصاب خود در مورد شرایط نگهداری از کولر گازی صحبت کنید. و با توجه به کارکرد و تایم استفاده از کولر گازی زمان تمیز کردن و یا سرویس مجدد کولر گازی خود را از آنها بپرسید. آنها می توانند اطلاعات مفیدی در مورد کولر گازی که انتخاب کرده اید در اختیار شما قرار دهند.

راهنمای دستورالعملها را دنبال کنید

کتابچه راهنمای دستورالعمل همراه با تمام سیستم های تهویه مطبوع باید کمک می کند تا طریقه تمیز کردن فیلترها را یاد بگیرید. به یاد داشته باشید که فیلتر را باید با دقت جدا کنید. ابتدا سیستم خود را از برق بکشید. برای این کار به دقت دفترچه راهنما را بررسی کنید تا تمام نقاط متصل به برق دستگاه را شناسایی نمایید. در اکثر مواقع باید چندین دوشاخه را از پریز بکشید.

همچنین با استفاده از دفترچه راهنما می توانید بررسی کنید که چه روشی برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی شما پیشنهاد شده است . جاروبرقی کردن فیلترها یک گزینه محبوب است اما ممکن است به برخی از فیلترها آسیب برساند.

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم

بسیار مهم است که فیلتر کولر گازی خود را به طور کامل تمیز کنید و قبل از اینکه دوباره در کولر گازی قرار دهید، آن را خشک کنید. اگر فیلتر شما از فوم ساخته شده است، ممکن است لازم باشد به جای تمیز کردن، آن را به طور منظم تعویض کنید. سایر فیلترهای تهویه مطبوع از مش (حالت توری و مشبک) ساخته شده اند و می توان آنها را با جارو برقی گرد گیری کرد و یا کاملاً با آب و مواد شوینده آنها را شست. فیلترها باید قبل از قرار دادن مجدد در واحد تهویه مطبوع به دقت خشک شوند و از نظر رطوبت بررسی شوند.

بدین ترتیب شما می توانید با یک روتین ساده و به طور منظم فیلتر کولر گازی خود را تمیز نمایید. و همواره هوای پاک را برای سلامتی خود و خانواده فراهم سازید. و به علاوه طول عمر دستگاه خود را تا حد زیادی بالا ببرید.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید
kocaeli web tasarım ajansı istanbul web tasarım ajansı ankara web tasarım ajansı izmit web tasarım ajansı gebze web tasarım ajansı izmir web tasarım ajansı kıbrıs web tasarım ajansı